Една изненадваща среща – на фриволната мода и на науката за знака – и един различен поглед на Ролан Барт върху модата като феномен в “цивилизацията на знаците”, като затворена в себе си смислова система, управлявана от строго определени правила. Пред читателя дефилира не претенциозният публичен образ на модата, а нейният културализиран смисъл. Отдавна превърнала се в класика, Системата на Модата е образцов текст за амбициозния жанр на приложната семиология.
Ролан Барт (1915-1980) е сред литературните критици и семиотици, донесли славата на френската структуралистична школа. Един от основателите на Центъра за изследване на масовите комуникации и ръководител на катедрата по литературна семиология в Колеж дьо Франс (от 1977). Създател на структурална теория на текстовете (Нулева степен на почерка, 1953; Критика и истина, 1966; Сад, Фурие и Лойола, 1971; и др.) и на социална семиология (Митологии, 1957; Системата на Модата, 1967; Camera lucida. Записка за фотографията, 1980; и др.). Една от големите фигури в европейската култура на XX век.
ТИ ПРОСТО НЕ РАЗБИРАШ Жените и мъжете в разговор автор: ДЕБОРА ТАНЕНпоредица: Други област: Лингвистика, Психология |